این وسایل را از اتاق خواب تان حذف کنید

این وسایل را از اتاق خواب تان حذف کنید

دکوراسیون داخلی و چیدمان اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب

شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان

این وسایل را از اتاق خواب تان حذف کنید !
اگر داشتن خوابی آرام و عمیق در طول شب برایتان مهم است و دوست دارید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام دادن برنامه هایتان بیدار شوید به توصیه ما عمل کنید.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وجود تلویزیون، کامپیوتر، تجهیزات ورزشی از قبیل تردمیل در اتاق خواب یکی از بزرگ ترین موانع برای داشتن خوابی آرام و عمیق است.

این وسایل و یا هر وسیله ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط می شود مانع از تمرکز شما بر موضوع خواب شده و به این ترتیب انرژی خواب را از فضای اتاق خوابتان دور می کند. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی است که به داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می کند. خوابی که علاوه بر سلامت، نشاط و طول عمر شما را نیز تضمین می کند.
چوبی یا فلزی؟
بسیاری از متخصصان بر این باورند که تختخواب چوبی در مقایسه با تختخواب های فلزی برای استراحت و خواب شبانه مناسب تر هستند. زیرا فلز به جهت داشتن ماهیت سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن انسان شده و به این ترتیب تاثیر نامناسبی را بر عمق و کیفیت خواب انسان می گذارد. در حالی که چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می کند و مناسب ترین جنس برای تهیه تختخواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می شود.
باید پنجره ای داشته باشید!
هرگز اتاقی را که فاقد پنجره است برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق نامناسب ترین انتخاب برای محل خواب شماست و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از مهم ترین عواملی که این اتاق را به بدترین انتخاب تبدیل می کند از بین بردن شانس تهویه هوا در اتاق است. به این ترتیب بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می شود و امکان اکسیژن رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می شود. بنابراین شب به هنگام خواب اکسیژن کافی وجود ندارد. ضمن آنکه نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می کند. که هر دوی اینها هم اکسیژن و هم نور آفتاب از جمله ضروریات یک اتاق خواب مناسب است.
نور چشمان تان را نزند!
مناسب ترین نورپردازی برای اتاق خواب آن است که نور به گونه ای در این فضا تابیده شود که چشم اشخاص را مستقیم نشانه نرود. به این معنی که این نور موجب آزار چشم فردی که نیاز به استراحت دارد نشود. بنابراین برای اتاق خواب به ویژه در زمانی که ساعت خواب نزدیک است نمی توان از نور لامپ های معمولی استفاده کرد بلکه باید از نورهایی ضعیف به اندازه نور یک شمع استفاده کرد. برای این منظور می توانید از لامپ هایی که با سوئیچ های گردان طراحی شده اند استفاده کنید با چرخاندن این سوئیچ ها می توانید نور لامپ را در حد یک شمع تنظیم کنید. ضمن آنکه توجه داشته باشید که از نورهای گرم مثل لامپ های زرد استفاده کنید.

 

Parsiyah Architectural engineering company…

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *