طراحی و دکوراسیون فضای اداری

طراحی و دکوراسیون فضای اداری

طراحی و دکوراسیون فضای اداری

طراحی و دکوراسیون یک فضای اداری چگونه باید باشد

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در ایجاد آرامش برای ما انسان ها بسیار دخیل باشد بی شک نوع طراحی و دکوراسیون فضای اداری داخلی محیطی است که در آن زندگی می کنیم.اگر نحوه رنگ امیزی و نوع چیدمان و طرح های به کار رفته بر اساس اصول روانشانسی و علمی باشد دقیقا می تواند به ما در جهت به دست اوردن انرژی های از دست رفته مان که در طی یک روز صرف کرده ایم کمک فراوانی کند و به ما انرژی دوباره ببخشد.مهمترین فضایی که باید به فکر آن باشیم به نظر میرسد که فضای منزل است. فضایی که تشکیل دهنده کانون یک خانواده است و می تواند در روحیات و خلق و خوی افراد خانه تاثیر گذار باشد. به علاوه اینکه شما بخش مهمی از شبانه روز را در خانه تان سپری می کنید پس باید برایتان بسیار مهم باشد که قرار است از چه دکوراسیون داخلی استفاده نمایید.البته این موضوع را می توان برای هر محیطی در نظر گرفت مثلا کارمندان که تقریبا یک سوم از وقت خود را اداره شان صرف می کنند می توانند با ایجاد یک طراحی و دکوراسیون فضای اداری متناسب به خود و ارباب رجوع در رسیدن به آرامش بیشتر کمک نمایند.

این روزها بر عکس گذشته توجه زیادی به مباحث طراحی و دکوراسیون فضای اداری داخلی می شود و اهمیت این موضوع برای افراد بیشتر از قبل مشخص شده است.یکی از مهم ترین مواردی که در این زمینه می توان کار کرد مربوط می شود به دکوراسیون اداری.دقیقا از اسمش مشخص است که قرار است طراحی و دکوراسیون فضای اداری را برای یک نهاد دولتی و یا خصوصی انجام دهیم و قطعا باید در انتخاب متریال ها و حتی نوع چیدمان با زمانی که قرار است برای دکوراسیون منزل  کار کنیم متفاوت تر باشیم.البته این را بگوییم که در عمل نباید از هدف اصلی دور بمانیم .همانطور که در مطالب پیشین نیز اشاره کردیم هدف از دکوراسیون این است  که محیط شکیل و زیبا و با کاربری بالا باشد. حال اگر محیط ما اداری است باید کاربری کارکنان و مراجعه کنندگان بالاتر رود همچنان که محیط را زیباتر می کنیم.

باید سعی شود در معماری داخلی که قرار است برای محیط های اداری به کار رود  علاوه بر اینکه فضایی رسمی و اداری را تداعی می کند به موازات ان فضایی دوستانه و صمیمی هم القا کند و در ان ارباب رجوع احساس آرامش خاطر و اطمینان را داشته باشد.در ضمن هر چقدر به آرام بودن محیط توجه کنیم در نهایت کارمندان ان اداره با حس بهترین مشغول به کار شده و قطعا راندمان کاری نیز بالاتر خواهد رفت.مثلا ایده هایی مانند به کار گیری فضای سبز برای بخش هایی از فضاهای اداری می تواند ایده ای خوب باشد و یا استفاده از متریال چوب می تواند حس  گرمی و صمیمیت محیط را افزایش دهد.

در مورد رنگ بندی که بارها اشاره کرده ایم دقیقا می تواند تاثیر مستقیم در روحیه افراد بگذارد.اگر می خواهید دکوراسیون اداری شما خسته کننده و کسل کننده نباشد و کارمندان از محیط اداری خود فراری نباشند باید بهترین و مناسب ترین رنگ ها را برای محیط خود انتخاب نمایید.در مورد نحوه طراحی و معماری که قرار است در دکوراسیون مورد نظر استفاده شود نیز باید نهایت ذوق و سلیقه به کار رود تا بتواند طرحی متمایز با بقیه طرح های اداری باشد و به نوعی برای مراجعه کنندگان تازگی و زیبای خاص خود را به همراه داشته باشد.

 

تفاوت هایی که باید در حین اجرای این پروژه با دیگر پروژه ها از قبیل دکوراسیون مغازه و یا انواع دکوراسیون تجاری لحاظ کرد این است که محیط اداره باید دارای یک نظم و قانون خاص خود باشد و به نوعی از یک هنجار خاصی در تمام محیط مروبطه پیروی شود. در رسیدن به این هدف قطعا نوع رنگ به کاررفته و نور پردازی محیط و نوع متریال های به کار رفته در دکور می توانند عامل مهمی باشند.

ظرافت هایی که در طراحی و دکوراسیون فضای اداری باید در نظر گرفت بسیار متفاوت است با زمانیکه قرار است برای مثلا دکوراسیون آشپزخانه اقدام کرد.در محیط های شخصی  اگر قرار باشد برای دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون اتاق خواب و… تصمیمی گرفته شود کاملا شخصی بوده و با توجه به سلیقه افراد همان خانه می باشد.اما محیط اداره بسیار متفاوت است و قرار است به نوعی کار شود که تا جای ممکن سلیقه همه افراد و مراجعه کنندگان در ان لحاظ شود و باعث رضایت مندی عمومی افراد شود.

در میان اداره جات و شرکت ها شاید این شرکت ها بودند که ابتدا به اهمیت این موضوع پی برند و متوجه شدند که باید برای دکوراسیون محیط خود حتما فکری اساسی نمایند.دکوراسیون شرکت باید علاوه بر زیبای های بصری که در آن به کار گرفته می شود حتما کاربردی بوده و موجب افزایش راندمان کاری کارکنان شود.حتما دقت داشته باشید که برا کارکنان باید تا جایی که ممکن است فضایی هر چند خصوصی ایجاد کرد تا انها تمرکز کاریشان بالاتر رفته و بتوانند با راندمان بالاتری برای اداره مورد نظرشان کار و فعالیت نمایند.

حتما در هنگام اجرای پروزه اداری باید به نوع میز و صندلی هایی که قرار است برای کارکنان و مدیر اداره انتخاب شود دقت لازم را داشته باشید.همانطور که دکوراسیون داخلی مغازه معرف ان مغازه است و می تواند در جذب مشتری کمک نماید دکوراسیونی که برای یک اداره و یا یک شرکت دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود معرف نظم و دیدگاه های مدرن فعالیتهای شرکت است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *