چرا مشتریان کمتر خرج می‌کنند؟

چرا مشتریان کمتر خرج می‌کنند؟

چرا مشتریان کمتر خرج می‌کنند؟
بخش اول🌺
اعتماد مشتریان نسبت به سال گذشته بیش از 14 درصد افزایش پیدا کرده است. خریداران تا‌جایی‌که ارزش کالاهایی که می‌خواهند بخرند برای آنها واضح باشد، پول خود را خرج می‌کنند. با وجود این، رکود سالهای گذشته به مردم آموخته است که هزینه‌های زندگی خود را بهتر مدیریت کنند.
مردم به کم خرج کردن عادت کرده‌اند و نسبت به سال گذشته در انتخابهای خود بسیار محتاط‌تر شده‌اند. مصرف‌کنندگان مقتصد برای کاهش هزینه‌های خود بیشتر از گذشته به دنبال فروشگاههای ارزان‌تر می‌شوند.

شرایط به‌گونه‌ای شده است که به‌راحتی نمی‌توان گفت بازار به دو قسمت بالا و پائین تقسیم شده است و یا اینکه مردم به دو گروه پولدار و بی‌پول تقسیم شده‌اند. در واقع، مردم مانند گذشته مایحتاج خود را خریداری می‌کنند، اما راههایی برای کاهش هزینه‌ها پیدا می‌کنند.
بر اساس پژوهشهای صورت گرفته، در بهار سال جاری بیشتر از نیمی از مردم (53 درصد) ترجیح داده‌اند برندهای خوراکی ارزان‌تری را انتخاب کنند تا هزینه‌‌های زندگیشان کاهش پیدا کند. همچنین، 34 درصد مردم اظهار داشته‌اند که حتی پس از بهبود شرایط اقتصادی نیز کماکان از برندهای ارزان‌تر استفاده خواهند کرد.
این در حالی است که چشم‌انداز میزان هزینه کردن مردم نسبت به گذشته روشن‌تر است؛ زیرا اگرچه بیش از نیمی از مردم رفتارهای خرید کم‌هزینه‌تری را برگزیده‌اند، اما دو سال قبل این میزان، 70 درصد بود. به عبارت دیگر، در حال حاضر نسبت به دو سال گذشته درصد کمتری از مردم (حدود 20 درصد کمتر) به‌طور جدی به دنبال کاهش هزینه‌های زندگی خود هستند.
در حال حاضر، مصرف‌کنندگان نسبت به دو سال گذشته خوش‌بینی و تمایل بیشتری برای صرف هزینه دارند، اما کماکان برخی از مردم نسبت به پول خرج کردن بی‌میل هستند و نگران این هستند که دچار مشکل مالی شوند. در نتیجه، به فروشگاههای مختلف سر می‌زنند و از اینترنت برای مقایسه‌ی قیمت و تبادل‌نظر استفاده می‌کنند تا تصمیمات خرید سنجیده‌ای بگیرند.

دو سال پیش گرایش به سمت برندهای خوراکی ارزانتر متداول‌ترین راه برای کاهش هزینه‌ها بود، در حال حاضر این تمایل در مردم 18% کمتر شده است و از 70% در دوسال گذشته به 52 درصد در حال حاضر رسیده است.
در حال حاضر صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق و کاهش هزینه‌های مربوط به این دو حاصل انرژی مهمترین اولویت مردم برای کاهش هزینه‌های زندگی خود است. بیش از 61 درصد از مردم برای کم کردن هزینه‌های زندگی خود از این شیوه استفاده می‌کنند و نیمی از مردم اعلام کرده‌اند که بهبود شرایط اقتصادی همین رویه را پی خواهند گرفت. در حقیقت، در حال حاضر 31 درصد از مصرف‌کنندگان نگران افزایش هزینه‌های حاملهای انرژی هستند. بدهی، امنیت شغلی، و گران شدن موادغذایی از دیگر دغدغه‌های اساسی آنها است.
در سال گذشته، اقتصاد مهمترین دغدغه‌ی و نگرانی مردم بود، اما در حال حاضر این نگرانی 12 درصد کاهش یافته است و اقتصاد پنجمین دغدغه‌ی مهم مردم شده است. اگر چه افزایش قیمت موادغذایی کماکان یکی از مهمترین نگرانیهای مردم است، اما این دغدغه‌ی مردم نسبت به 2 سال گذشته، 4 درصد کاهش یافته است و به سومین نگرانی مهم مردم تبدیل شده است. قیمت موادغذایی موضوع بسیار مهمی برای مردم است به همین دلیل فعالیتهای مرتبط با ترویج قیمت، مانند کاهش قیمت و یا تخفیف در قبال انجام چندین خرید از سوی خرده‌فروشان موادغذایی اهمیت بسزایی دارد.

علاوه بر این، تعداد کسانی که نگران افزایش قیمت سوخت هستند به‌طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر مهمترین دغدغه‌ی مردم امنیت شغلی است که این نگرانی نیز نسبت به 2 سال گذشته 9 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین، تعداد کسانی که احساس بهتری نسبت به چشم‌انداز شغلی خود دارند، 35 درصد افزایش پیدا کرده است.
با نزدیک شدن سال 2015 ، مهاجرت، سلامت، و تشکیل و استقرار زندگی جدید به مهمترین دغدغه‌های مردم تبدیل می‌شود. در این میان، مسأله‌ی سلامت نسبت به دوسال گذشته در مقایسه با سایر موارد رشد بیشتری داشته است برخی از کارشناسان بر این عقیده‌اند که این امر به این دلیل است که نگرانی مردم نسبت به مسائل اقتصادی کاهش پیدا کرده است و در عوض، دغدغه‌ی سایر مسائل مانند بهداشت و درمان را پیدا کرده‌اند.
در سال 2012، 92 درصد از مردم بریتانیا اعتقاد داشتند که این کشور گرفتار بحران اقتصادی است. این در حالی است که در حال حاضر 60 درصد از مردم چنین تصوری دارند و 20 درصد از مردم اطمینان دارند که این بحران در سال آینده به پایان خواهد رسید. اکنون 47 درصد از مردم بریتانیا در مورد وضعیت مالی خود دیدگاه مثبتی دارند. این میزان بالاترین درصد در هفت‌سال گذشته است.

 

M.R.Mohajeri
Business Directory
(+۹۸) ۹۱۲ ۸۳۳۳۰۶۸
Don’t worry, I am here…

⭕️⭕️👇👇👇👇👇⭕️⭕️
Telegram.me/ParsiyahBranding

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *